Valtias.fi
Kumoa
Vihje
Uusi
Valikko
Asetukset
Tallenna
Lataa
Australian Patience
00:00
0

Australian Patience

Pelityyppi: Yukon
|
Voittotilastot:14%

Johdatus Australian Patienceen

Australian Pasianssi on 52-korttisella tavallisten pelikorttien pakalla pelattava suosittu korttipeli. Se on muunnelma Yukon Pasianssista ja on samanlainen Klondike Pasianssin kanssa. Se on kuitenkin vaikeampi kuin Yukon Pasianssi, enimmäkseen käytössä olevan vetopinon vuoksi. Siinä käydään jatkuvaa taistelua tarvittavista korteista, joihin ei päästä käsiksi.


Sanotaan, että keskivertopelaaja voi voittaa noin 20 % Australian Pasianssi peleistään, ja erittäin hyvä pelaaja noin 33 %.


He, jotka pitävät Australian Pasianssia liian haasteellisena, saattava haluta kokeilla Helppoa Australian Pasianssia. Siinä vetopinosta sallitaan 2 ohitusta yhden sijaan. Tällä ylimääräisellä ohituksella on suuri merkitys.

Asettelu

Pelinäyttö koostuu 4 eri alueesta.


Taulukko sijaitsee näytön yläosassa keskellä. Se koostuu 7 sarakkeesta. Pelin nykytilanteesta riippuen jokainen sarake sisältää joko vertikaalisesti päällekkäisen yhden tai useamman kuvapuoli ylöspäin olevan kortin pinon tai on tyhjä. Suurin osa pelin aikaisesta toiminnasta tapahtuu täällä.


Perustojen alue sijaitsee taulukon yläpuolella oikeassa yläkulmassa. Se koostuu 4 suorakulmiosta. Jokainen suorakulmio on perusta, johon maa voidaan rakentaa ässästä kuninkaaseen.


Veto- ja jätepinot sijaitsevat vasemmassa yläkulmassa. Ne toimivat yhdessä lähettääkseen peliin yhden kortin kerrallaan.


Vetopino on säilytyspaikka varakorteille, jotka otetaan peliin mukaan sen edetessä. Se sisältää yleensä kuvapuoli alaspäin olevien neliöityjen korttien pinon. Jätepino sijaitsee suoraan vetopinon oikealla puolella.


Pelaajan napsauttaessa vetopinoa sieltä jaetaan jätepinoon 1 kuvapuoli ylöspäin oleva neliöity kortti. Vain jätepinon ylin kortti on pelattavissa. Mistään muualta ei voida lähettää korttia jätepinoon kuin vetopinosta.


Australian Pasianssi sallii vain yhden ohituksen vetopinosta. Helpossa Australian Pasianssissa sallittuja ohituksia on kuitenkin 2. Tyhjän vetopinon nollaamiseksi pelaajan on napsautettava sitä. Tämä saa koko jätepinon siirtymään vetopinoon kuvapuoli alaspäin käännettynä ja neliöitynä. Millään muulla tavalla ei kortteja voida asettaa vetopinoon.

Tavoite

Tavoitteena Australian Pasianssissa on rakentaa perustoihin kaikki 4 järjestettyä maata ässästä kuninkaaseen.

Kuinka pelata Australian Pasianssia

Pelin alkaessa jokaiseen taulukon 7 sarakkeeseen jaetaan neljän kuvapuoli ylöspäin olevan kortin pino. Loput 24 korttia lähetetään vetopinoon.


Pelin voittamiseksi pelaajan tulee rakentaa perustoihin kaikki 4 maata ässästä kuninkaaseen, yksi kortti kerrallaan. Pelaaja voi siirtää kortin perustoihin joko taulukon pinon pohjalta tai jätepinosta. Kortti voidaan siirtää perustasta taulukkoon, kunhan kyseessä on sallittu siirto.


Tässä pelissä voidaan teknisesti siirtää vain yksi kortti kerrallaan. Jos kuitenkin lähdekortin päällä on kortteja ja siirto tehdään pinoon, kaikki lähdekortin päällä olevat kortit tulevat myös mukana. Pinot voivat joskus kasvaa hyvinkin pitkiksi. Jos kyseessä ei ole kuningas, lähdekortti tulee siirtää pinon pohjalla olevan sellaisen kohdekortin päälle, joka on arvoltaan lähdekortin jälkeen seuraavana järjestyksessä.


Koska kuninkaan jälkeen ei ole seuraavaa arvoa, sitä ei voida siirtää toiseen pinoon, ainoastaan tyhjään sarakkeeseen. Kuningas on ainoa arvo, joka saadaan sijoittaa tyhjään sarakkeeseen.


Kun kaikki kortit on siirretty pelaajan mieltymyksen mukaisesti, vetopinoa napsauttamalla saadaan jätepinoon jaettua kuvapuoli ylöspäin oleva pelattava kortti. Pelaajalla on taas mahdollisuus kääntää kortteja ympäri. Prosessi toistuu, kunnes joko peli voitetaan tai enempää kortteja ei voida siirtää perustoihin.

Strategia

Tässä yhdeksän pelivinkkiä Australian Pasianssin voittamiseksi:

  • Suunnittele siirrot huolellisesti. Yritä löytää sellaisia peräkkäisten siirtojen yhdistelmiä, joilla saavutetaan jokin hyödyllinen tavoite, kuten jätekortin sijoittaminen.
  • Varmistaaksesi, voidaanko kortti siirtää vai ei, etsi ensin kortti, jonka päälle se on siirrettävä (tai tyhjä sarake, jos siirrettävänä korttina on kuningas). Tämän kortin paljastamiseksi etsi sitten kortti, jonka päälle haitallinen kortti on siirrettävä. Ketju jatkuu, kunnes joko pohjakortti kohdataan, jolloin alkuperäinen siirto voidaan suorittaa, tai kortti puuttuu ketjusta.
  • Usein sarake voidaan helposti vapauttaa ja kuningas siirtää pinosta sinne. Jos kuninkaan siirtämisestä ei kuitenkaan ole todellista hyötyä, saattaa olla parempi viivyttää prosessia. Voi olla, että myöhemmin pelissä tyhjä sarake voitaisiin hyödyntää paremmin.
  • Jos mahdollista, aseta kaikki neljä kuningasta taulukkoon, kukin johtamaan omaa pinoaan. Jos tarpeeksi sarakkeita ei kuitenkaan voida vapauttaa, jätepinossa olevat kuninkaat tulisi asettaa etusijalle. Jätepinossa peitettynä oleva kuningas voi tehdä voittamisesta hyvin vaikeaa.
  • Vältä vaarallisten siirtojen tekemistä. Esimerkki vaarallisesta siirrosta on siirto, jonka johdosta alemman arvon kortti on samassa pinossa korkeampaa arvoa oleva saman maan korttia korkeammalla. Jossain vaiheessa saattaa syntyä ristiriita, koska alempaa arvoa olevaa korttia ei voida siirtää oman sarakkeensa pohjalle.
  • Kun kuningas on sarakkeensa kärjessä (ja joskus jopa vaikkei olisikaan kärjessä), on aina turvallista rakentaa siitä alaspäin arvon ja maan mukaisesti. Niin kauan kuin vaarallista siirtoa ei suoriteta valmistelun aikana, on aina turvallista siirtää kortti perustaan. Ei myöskään ole todellista syytä koskaan poistaa korttia perustasta.
  • Pelissä on ennen kaikkea kyse veto- ja jätepinojen tyhjentämisestä.
  • Kaikkien mahdollisten siirtojen pelaaminen ennen vetopinon napsauttamista ei yleensä ole tarpeellista ja voi olla haitallistakin. On melko yksinkertaista määrittää, voidaanko jätepinon ylin kortti sijoittaa pinoon vaiko ei. Jos ei, millään siirtojen määrällä ei saada asiaa muutettua ainakaan ennen vetopinon napsauttamista. Vastaavasti kortti, joka voidaan siirtää pinosta perustaan tulee olemaan käytettävissä myös vetopinon napsauttamisen jälkeen.
  • Pelin alkaessa pelaaja saattaa haluta tarkistaa taulukon umpikujan varalta. Ei ole mahdollista luoda umpikujaa siirtämällä kortteja ympäriinsä. Vaikka se on melko harvinaista, umpikuja tekee pelistä voittamattoman. Esimerkkinä tilanne, jossa pinon yläosasta pohjalle sijaitsee sarja hertta 8 - hertta 6 - hertta 7. Hertta kutosta ei voida koskaan sijoittaa hertta seiskan päälle, eikä sitä siten voida koskaan siirtää perustaan.
Valtias.fi
   
© 2021-2024 Valtias.fi, Kaikki oikeudet pidätetään
Ladataan kortteja...
Haluatko palata etusivulle?
Jaa uusia kortteja
Käynnistä peli uudelleen
[ ? ]Vaikka voitettavissa olevilla peleillä on taattu ratkaisu, ratkaisu ei välttämättä ole ilmiselvä tai helppo
Pasianssi
Spider
Korttipelit
Klassikot
Vapaakenttä
Yukon
40 Varasta
Pyramidi

Pikaohjeet

Australian Patience

Tyyppi: Yukon
Voittotilastot: 1:7 (noin 14%)

Tavoite: Siirrä kaikki kortit perustoihin

Perustat: Pinot:
Vetopino:
Jätepino:

Pikanäppäimet
Välilyönti - Jaa uusi kortti
H - Näytä vihje
U / Ctrl + Z - Kumoa
N - Avaa uusi peli -valikko
Plus/Miinus - Lähennä/loitonna
Kahvitauko

Pelaa numeroitu peli

Nykyisen pelin numero: 170952 [ ? ]Numeroidut pelit ovat ennalta määrättyjä jakoja.

Kaikilla numeroiduilla peleillä ei ole ratkaisua.

Valitse pelin numero väliltä 1 - 100 000 000

 
Jaa pelisi/lisää kirjanmerkkeihin
Rekisteröidy Valtias.fi-sivustolle
Käyttäjätunnus
Sähköposti
Salasana
Vahvista salasana
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään täällä
Rekisteröidy
Tervetuloa takaisin!
Käyttäjätunnus
Salasana

Rekisteröidy Valtias.fi-sivustolle
Kirjaudu
Pasianssi kaikkialla!
Tutustu uuteen sovellukseemme
Napsauta kuvakkeita tai skannaa QR-koodi puhelimellasi [ ? ]IPhoneilla - avaa puhelimesi kamera ja pidä sitä lähellä QR-koodia. Androneilla - jos sinulla ei ole QR-lukuohjelmaa, käy sivustolla mobiiliselaimella ja napsauta banneria!
Pasianssi-sovellus App Storessa
 
Pasianssi-sovellus Google Play -kaupassa