Valtias.fi
Apua
Tulokset
Uusi
Valikko
Asetukset
Hertat Kierros: 0

Hertat

Pelityyppi: Korttipeli
|
Pelaajien määrä:4

Kuinka pelata Herttaa?

Hertta on niksipeli.
Versiotamme pelataan neljällä pelaajalla - sinä (ruskea apina) vastaan kolme tietokonebottia (sininen saukko, keltainen lintu, punainen kettu).


Pelin tavoitteena on välttää rangaistuspisteiden saaminen.
Jokainen hertta on yhden rangaistuspisteen arvoinen.
Pata kuningatar on 13 rangaistuspisteen arvoinen.
2 on alimman arvon kortti ja ylin on ässä.


1. Korttien ohittaminen

Pelin alkaessa jokainen pelaaja valitsee kolme korttia annettavaksi toiselle pelaajalle:
Ensimmäisellä kierroksella vasemmalla puolella olevalla pelaajalle.
Toisella kierroksella edessä olevalle pelaajalle.
Kolmannella kierroksella oikealla puolella olevalle pelaajalle.
Neljännellä kierroksella ei tehdä ohituksia.
Passing Cards


2. Tikin pelaaminen

Jokainen tikki alkaa sillä, että yksi pelaaja pelaa yhden korteistaan, tästä kortista tulee tikin johtava kortti.
Muiden pelaajien täytyy pelata samaa maata oleva kortti.
Jos pelaajalla ei ole sitä maata olevaa korttia, hän voi pelata minkä tahansa muun kortin.


Kun kaikki pelaajat ovat pelanneet kortin, pelaaja, joka pelasi korkeimman johtavaa maata olevan kortin saa kaikki 4 korttia itselleen.
Jos yhdestä tai useammasta kortista saa rangaistuspisteitä (hertta tai pata kuningatar), ne lisätään pelaajan pistemäärään.
Tämä pelaaja myös pelaa ensimmäisenä seuraavalla tikillä.


Kun pelaajalla ei ole johtavaa maata olevaa korttia, hänellä on mahdollisuus pelata mitä tahansa ei-toivottuja kortteja, kuten pata kuningatar tai korkeita herttoja, sillä hän ei tällöin voi voittaa tätä tikkiä ja saada rangaistuspisteitä.


Jaon alkaessa se pelaaja, jolla on risti 2 pelaa ensimmäisenä, ja hänen täytyy pelata se risti 2.
Et voi pelata pata kuningatarta tai herttaa jaon ensimmäisellä tikillä.
Hearts Game Starting Board


3. Rikotut hertat

Pelaaja voi johtaa hertalla vasta, kun hertat on rikottu.
Hertat on rikottu silloin, kun jollain pelaajalla ei ole johtavaa maata olevaa korttia ja hän pelaa hertan sen sijaan.
Kun hertat on rikottu, rikotun hertan kuvake ilmestyy vasempaan alakulmaan (pisteittesi viereen).
Broken Hearts Icon


4. Pelitulokset

Peli loppuu jonkun pelaajan saadessa 100 pistettä (voit vaihtaa tätä lukua asetukset-valikossa).
Pelin loppuessa se pelaaja voittaa, jolla on vähiten rangaistuspisteitä.


Erityissääntö: jos yksi pelaaja saa kaikki 26 rangaistuspistettä, hän saa 0 pistettä, ja sen sijaan kaikki muut pelaajat saavat 26 pistettä. Tätä kutsutaan "kuun ampumiseksi".

Pro-vinkit


  • Antaessasi kortteja toiselle pelaajalle, muista mitkä kortit olet ohittanut ja kenelle ne olet antanut. Huomioi myös kuka antoi kortteja sinulle, voit saada siitä vihjeitä pelaajan strategiasta.
  • Jos saat huonon käden, voit yrittää olla ohittamatta korkeimpia kortteja ja sen sijaan yrittää "ampua kuuta", jolloin voit saada kaikki 26 rangaistuspistettä.
  • Älä ohita kaikkia patakorttejasi. Saatat saada pata kuningattaren, kuninkaan tai ässän toiselta pelaajalta ja joutua pelaamaan niitä ennen kuin saat mahdollisuuden päästä eroon niistä.
  • Peli tallennetaan jokaisen kierroksen alussa, joten voit aina palata myöhemmin takaisin jatkamaan peliä.

Vaikeustasot

Kortit jaetaan aina sattumanvaraisesti vaikeustasosta riippumatta. Tasot eroavat toisistaan tietokonevastustajien käyttämässä algoritmissa.

Helpolla vaikeustasolla tietokone käyttää vain yksinkertaisia pelisääntöjä ja -strategioita. Tietokone pelaa esimerkiksi matalia ja korkeita kortteja tarvittaessa, mutta ei yritä laskea kortteja tai suunnitella monimutkaisia strategioita.

Keskivaikealla tasolla käytetään joitain kehittyneempiä strategioita, kuten eroon pääseminen tiettyä maata olevista korteista silloin, kun tätä maata olevia kortteja on paljon.
Tietokonevastustajat ovat myös aggressiivisempia; he yrittävät pakottaa muita pelaajia pelaamaan patakorttejansa yrittäen paljastaa pata kuningattaren pelin alkuvaiheessa.
Tietokonepelaaja muistaa myös sen, mitä kortteja hän on antanut muille pelaajille, ja toimii sen mukaisesti.
Jos hän esimerkiksi antoi pata kuningattaren toiselle pelaajalle ja johtavan kortin maana on pata, hän saattaa pelata pata kuninkaan tai ässän kyseisen pelaajan vuoron jälkeen, sillä hän tietää sen olevan turvallinen siirto.

Vaikealla vaikeustasolla algoritmi myöskin laskee ja muistaa kaikki pelatut kortit, ja yrittää arvata pata kuningattaren (tai minkä tahansa muun kortin) hallussaan pitävän pelaajan ja pelata sen mukaisesti. Hän on myös varovaisempi yrittäessään mitätöidä maita tai yrittäessään muita strategioita.

Valtias.fi
   
© 2021-2024 Valtias.fi, Kaikki oikeudet pidätetään
Ladataan kortteja...
Haluatko palata etusivulle?
Uusi peli
Pasianssi
Spider
Korttipelit
Klassikot
Vapaakenttä
Yukon
40 Varasta
Pyramidi
Kahvitauko
Rekisteröidy Valtias.fi-sivustolle
Käyttäjätunnus
Sähköposti
Salasana
Vahvista salasana
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään täällä
Rekisteröidy
Tervetuloa takaisin!
Käyttäjätunnus
Salasana

Rekisteröidy Valtias.fi-sivustolle
Kirjaudu
Pasianssi kaikkialla!
Tutustu uuteen sovellukseemme
Napsauta kuvakkeita tai skannaa QR-koodi puhelimellasi [ ? ]IPhoneilla - avaa puhelimesi kamera ja pidä sitä lähellä QR-koodia. Androneilla - jos sinulla ei ole QR-lukuohjelmaa, käy sivustolla mobiiliselaimella ja napsauta banneria!
Pasianssi-sovellus App Storessa
 
Pasianssi-sovellus Google Play -kaupassa