Pyramidi Pasianssi tunnetaan myös nimillä King Tut ja Tut's Tomb.
Tämä versio on itse asiassa Rento Pyramidi Pasianssi -versio, sillä tässä pelissä voidaan voittaa, vaikka kortteja jäisi vetopinoon.
Peliä pelataan 52-korttisella tavallisten pelikorttien pakalla. Vaikeustasoja on kaksi. Helpossa Pyramidi Pasianssissa sallitaan kaksi ohitusta vetopinosta, kun taas tässä versiossa sallitaan ainoastaan 1 ohitus.
Pyramidi Pasianssin muunnelma nimeltään Tut's Tomb julkaistiin vuonna 1990 Microsoft Entertainment Pack -kokoelmassa.
Pyramidi Pasianssissa tavoitteena on tyhjentää kaikki pyramidin kortit perustaan.
Pelin alkaessa 1 satunnainen kortti jaetaan kuvapuoli ylöspäin pyramidin yläosaan keskelle. Sitten 2 kuvapuoli ylöspäin olevaa korttia asetetaan alapuolelle vaakasuoraan riviin siten, että ne molemmat ovat pääosin päällekkäin ylemmän kortin kanssa, mutta eivät ole toistensa päällä. Prosessi jatkuu seuraavalla kierroksella kolmella kortilla, sitten neljällä, ja niin edelleen seitsemään korttiin asti, jotka alimmalla rivillä saattavat pyramidin loppuun. Kaikkiaan 28 korttia jaetaan kuvapuoli ylöspäin pyramidiin.
Loput 24 korttia asetetaan kuvapuoli alaspäin ja neliöitynä vetopinoon. Pelaajan on napsautettava vetopinoa silloin, kun on tarpeen lähettää kortti jätepinoon pelattavaksi.
Vain pyramidissa tai jätepinossa sijaitsevat paljastetut kortit ovat pelattavissa. Paljastettu kortti on sellainen kortti, joka ei ole millään tavalla toisen kortin peittämänä. Jätepinossa nykyistä ylintä korttia pidetään aina paljastettuna, mutta samoin ei ole pyramidissa. Pelin alkaessa ainoastaan pyramidin alimman rivin 7 korttia ovat paljastettuna. Uuden kortin paljastamiseksi ja peliin mukaan ottamiseksi pelaajan on poistettava kaikki kortit, jotka ovat sen päällä.
Jokaisella kortilla on järjestysluku, joka vastaa sen arvoa. Järjestettäessä arvot järjestykseen ässästä kuninkaaseen järjestysluvut kulkevat 1-13.
Ajatuksena on yhdistää kaksi sellaista paljastettua korttia, joiden järjestysluvut ovat yhteensä 13. Koska kuninkaan järjestysluku on 13, sen ollessa paljastettuna joko jätepinossa tai pyramidissa, se voidaan lähettää yksinään perustaan joko napsauttamalla tai vetämällä sitä.
Kaksi pelissä olevaa paljastettua korttia, joiden järjestysluvut ovat yhteensä 13, voidaan lähettää yhdessä perustaan. Tämä saadaan tehtyä vetämällä yhtä korttia pudottaen toisen päälle. Esimerkiksi pudotettaessa jätepinossa sijaitseva jätkä (=11) pyramidissa olevan kakkosen (=2) päälle, ne lähetetään automaattisesti perustaan. Tämä voi johtaa siihen, että pyramidissa saadaan paljastettua yhdestä neljään korttia.
Peli jatkuu, kunnes joko kaikki kortit on poistettu pyramidista, jolloin peli voitetaan, tai kunnes enempää kortteja ei voida lähettää perustaan, eikä vetopino salli enempää kortteja lähettää jätepinoon, jolloin peli hävitään.
Pelinäyttö koostuu 4 eri alueesta.
Näytön yläosassa sijaitsee pyramidi. Tänne kortit asetetaan pelin alussa, ja täällä suurin osa pelin aikaisesta toiminnasta tapahtuu.
Perusta sijaitsee pyramidin alapuolella oikealla. Sen ollessa tyhjä se muodostuu kortin kokoisesta suorakulmiosta. Kun kortit poistetaan pelistä, ne lähetetään tänne kuvapuoli alaspäin ja neliöitynä.
Veto- ja jätepinoalueet toimivat yhdessä. Ne sijaitsevat pyramidin alla vasemmalla.
Vetopino on säilytyspaikka varakorteille, jotka otetaan peliin mukaan sen edetessä. Se sisältää yhden tai useamman kuvapuoli alaspäin olevan neliöidyn kortin.
Jätepino sijaitsee suoraan vetopinon oikealla puolella. Sen ollessa tyhjä se on vain pelin taustalla, ja sen sisältäessä yhden tai useamman kortin ne ovat kuvapuoli ylöspäin ja neliöitynä.
Ei-tyhjää vetopinoa napsauttamalla yksi kortti poistetaan sieltä ja sijoitetaan jätepinoon, jossa pelaaja voi pelata sillä.